Jaką czcionkę wybrać na stronę internetową?
Wiedziałeś, że układ i wygląd publikowanych treści nie tylko znacząca wpływa na estetykę strony, ale także – jej funkcjonalność i czytelność? Bez względu na to, czy odświeżasz witrynę, czy tworzysz ją od zera, warto byś sprawdził, jaka czcionka zwróci uwagę użytkowników i zapewni wyższą konwersję. Praktyczne wskazówki znajdziesz w tym artykule.
Jeszcze do niedawna pod pojęciem czcionki rozumiano metalowy bloczek, wykorzystywany w tradycyjnej technice drukarskiej, obecnie stosuje się je zamiennie z pojęciem fontu (cyfrowej postaci pisma). Pomimo że pojawiają się głosy sprzeciwu dla utożsamiania tych dwóch pojęć, w większości polskich słowników próżno szukać hasła font. Również internauci zdecydowanie chętniej wyszukują interesujących fontów pod pojęciem czcionki. W tym artykule będziemy korzystać z w/w nazw zamiennie.
Najlepszy font na stronę www. Jak go wybrać?
Powinna pasować do charakteru marki, zapewniać transparentność witryny i umożliwiać wygodną korektę tekstu lub weryfikację ewentualnych błędów również po publikacji treści. Czcionkę na stronę www należy wybrać z rozwagą – zwłaszcza że nie pozostaje bez wpływu na konwersję. Jaki font uatrakcyjni witrynę? Wskażesz go w zaledwie kilku krokach!
1. Wskaż cechy charakterystyczne swojej marki
Font, który zdecydujesz się wykorzystać w swojej witrynie, powinien ją uzupełniać. Jak osiągnąć najlepszy rezultat? Określając charakter marki, grupę docelową i wartości marki. Inny font zastosujesz bowiem w branży technicznej, a inny – w witrynie promującej dekoracje do modnych wnętrz.
2. Określ cel publikowanych treści
Wiedziałeś, że font powinien służyć celowi tekstu, który zapisuje? Jeśli chcesz zachować spójność pomiędzy treścią a jej celem, skorzystać z kwalifikacji czcionek i zastosuj je zgodnie z ich przeznaczeniem:
- fonty szeryfowe (charakteryzujące się poprzecznym lub ukośnym zakończeniem kresek) najczęściej są wykorzystywane w książkach tradycyjnych. W witrynach internetowych dobrze prezentują się tylko w niektórych przypadkach, np. jako nagłówki, cytaty, podtytuły i hasła.
- fonty bezszeryfowe (pozbawione poprzecznych lub ukośnych zakończeń kreski) są nowoczesne i powszechnie stosowane w sieci – głównie dlatego, że nie męczą wzroku. Dobrze sprawdzą się w modnych, współczesnych witrynach, adresujących swoje usługi przede wszystkim do młodego pokolenia.
- fonty pisankowe (naśladujące pismo odręczne) mogą być swobodne lub eleganckie, niemniej nie powinny być stosowane w większych partiach tekstu. Dobrze sprawdzą się do zapisywania cytatów lub nagłówków – tym bardziej że niejednokrotnie niosą ze sobą ogromny ładunek emocjonalny.
3. Sprawdź, czy czcionka ma wymagane znaki
Zanim zaczniesz korzystać z wybranego fontu, upewnij się, że zawiera wszystkie pożądane znaki, np. polskie znaki diakrytyczne. Zwłaszcza że problem nie dotyczy wyłącznie fontów darmowych. Istotne braki mogą pojawić się także w przypadku czcionek, za które zapłacisz.
4. Sprawdź licencję wybranego fontu
Czcionka, którą zamierzasz wykorzystać na swojej stronie internetowej, musi mieć odpowiednią licencję – licencję użytkową. Warto to sprawdzić, tym bardziej że niektóre fonty mogą być swobodnie użytkowane wyłącznie w przypadku materiałów drukowanych, nie zaś w witrynach internetowych.
Artykuł Partnera
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »