Jaką czcionkę wybrać na stronę internetową?

Wiedziałeś, że układ i wygląd publikowanych treści nie tylko znacząca wpływa na estetykę strony, ale także – jej funkcjonalność i czytelność? Bez względu na to, czy odświeżasz witrynę, czy tworzysz ją od zera, warto byś sprawdził, jaka czcionka zwróci uwagę użytkowników i zapewni wyższą konwersję. Praktyczne wskazówki znajdziesz w tym artykule.

Czcionka i font. Czym są i czy coś je różni?

Jeszcze do niedawna pod pojęciem czcionki rozumiano metalowy bloczek, wykorzystywany w tradycyjnej technice drukarskiej, obecnie stosuje się je zamiennie z pojęciem fontu (cyfrowej postaci pisma). Pomimo że pojawiają się głosy sprzeciwu dla utożsamiania tych dwóch pojęć, w większości polskich słowników próżno szukać hasła font. Również internauci  zdecydowanie chętniej wyszukują interesujących fontów pod pojęciem czcionki. W tym artykule będziemy korzystać z w/w nazw zamiennie. 

Najlepszy font na stronę www. Jak go wybrać?

Powinna pasować do charakteru marki, zapewniać transparentność witryny i umożliwiać wygodną korektę tekstu lub weryfikację ewentualnych błędów również po publikacji treści. Czcionkę na stronę www należy wybrać z rozwagą – zwłaszcza że nie pozostaje bez wpływu na konwersję. Jaki font uatrakcyjni witrynę? Wskażesz go w zaledwie kilku krokach!
 

1. Wskaż cechy charakterystyczne swojej marki

Font, który zdecydujesz się wykorzystać w swojej witrynie, powinien ją uzupełniać. Jak osiągnąć najlepszy rezultat? Określając charakter marki, grupę docelową i wartości marki. Inny font zastosujesz bowiem w branży technicznej, a inny – w witrynie promującej dekoracje do modnych wnętrz. 

2. Określ cel publikowanych treści

Wiedziałeś, że font powinien służyć celowi tekstu, który zapisuje? Jeśli chcesz zachować spójność pomiędzy treścią a jej celem, skorzystać z kwalifikacji czcionek i zastosuj je zgodnie z ich przeznaczeniem:
- fonty szeryfowe (charakteryzujące się poprzecznym lub ukośnym zakończeniem kresek) najczęściej są wykorzystywane w książkach tradycyjnych. W witrynach internetowych dobrze prezentują się tylko w niektórych przypadkach, np. jako nagłówki, cytaty, podtytuły i hasła. 
- fonty bezszeryfowe (pozbawione poprzecznych lub ukośnych zakończeń kreski) są nowoczesne i powszechnie stosowane w sieci – głównie dlatego, że nie męczą wzroku. Dobrze sprawdzą się w modnych, współczesnych witrynach, adresujących swoje usługi przede wszystkim do młodego pokolenia. 
- fonty pisankowe (naśladujące pismo odręczne) mogą być swobodne lub eleganckie, niemniej nie powinny być stosowane w większych partiach tekstu. Dobrze sprawdzą się do zapisywania cytatów lub nagłówków – tym bardziej że niejednokrotnie niosą ze sobą ogromny ładunek emocjonalny.

3. Sprawdź, czy czcionka ma wymagane znaki

Zanim zaczniesz korzystać z wybranego fontu, upewnij się, że zawiera wszystkie pożądane znaki, np. polskie znaki diakrytyczne. Zwłaszcza że problem nie dotyczy wyłącznie fontów darmowych. Istotne braki mogą pojawić się także w przypadku czcionek, za które zapłacisz. 
 

4. Sprawdź licencję wybranego fontu 

Czcionka, którą zamierzasz wykorzystać na swojej stronie internetowej, musi mieć odpowiednią licencję – licencję użytkową. Warto to sprawdzić, tym bardziej że niektóre fonty mogą być swobodnie użytkowane wyłącznie w przypadku materiałów drukowanych, nie zaś w witrynach internetowych.  
Artykuł Partnera

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Skuteczne narzędzia do wykrywania uszkodzonych podzespołów

pobierz

Wykrywanie i usuwanie niechcianych programów

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 50170 )

Array ( [docId] => 50170 )
Array ( [docId] => 50170 )