Książka adresowa jako źródło danych w pakiecie OpenOffice
Najszybszym sposobem na zarejestrowanie książki adresowej w OpenOffice jest skorzystanie z kreatora o nazwie Źródło danych adresowych. W poniższym tekście znajdziesz wskazówki, jak tego dokonać.

Rys. Rzut okiem na omówiony kreator
W celu wybrania książki adresowej klikasz Plik/Kreatory/Źródło danych adresowych. W pierwszym kroku kreatora zaznaczasz opcję inne zewnętrzne źródło danych. Jeżeli korzystałeś wcześniej z innych źródeł, wówczas pojawią się inne możliwości.
Przede wszystkim musisz zdecydować, jakiego rodzaju bazą danych jest plik źródłowy. Do wyboru masz znaczną liczbę możliwości, wśród nich m.in.: dBase, MySQL, Oracle oraz zwykły plik tekstowy itp.
W zależności od rodzaju bazy danych w dalszej kolejności wybierasz albo jej nazwę, albo adres url, albo katalog do przeszukania na twardym dysku. W dalszej kolejności przypisujesz pola danych.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, nie musisz przypisywać pól danych w trakcie rejestrowania bazy danych. Możesz to zrobić później, używając kreatora.
Ostatnim krokiem kreatora będzie utworzenie pliku z bazą danych w formacie OpenOffice oraz nadanie nazwy, pod którą baza będzie dostępna dla wszystkich modułów pakietu.
Wpisy z nowo utworzonego źródła danych możesz wstawić, np. klikając Wstaw/Pola/Inne/Baza danych. W otwartym oknie dialogowym wybierasz interesującą Cię bazę danych i odpowiedni rekord (możliwości jest kilka). W tym miejscu możesz również skorzystać z zewnętrznej, niezarejestrowanej bazy danych. Rejestracja przydaje się jednak w ciągu dłuższej pracy. Z bazy danych możesz również korzystać za pomocą opcji Narzędzia/Bibliograficzna baza danych, oczywiście po wybraniu odpowiedniego źródła danych (w otwartym oknie dialogowym: Edycja/Źródło danych).
Przemysław Żarnecki
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »