Jeżeli zawsze bez problemów dostawałeś się do Skype’a wraz z uruchomieniem programu, a teraz jest to niemożliwe, przyczynami może być kilka. Najpierw sprawdź, czy na pewno wpisujesz prawidłowy login i hasło do konta.
Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, Skype oferuje funkcję przypominania zapomnianego hasła. Jeżeli podajesz prawidłowe dane do logowania, najprawdopodobniej są jakieś problemy z połączeniem internetowym. Przede wszystkim sprawdź, czy masz dostęp do Internetu. Nawet jeżeli otwierają się strony internetowe, nie oznacza to jeszcze, że Twój dostawca Internetu czy pracodawca nie zablokował połączeń Skype’a.
Dzieje się tak często w sieciach hotelowych lub w miejscu pracy. Jeżeli pierwszy raz korzystasz z Internetu w nowym miejscu, zapytaj administratora o możliwość wykonywania połączeń Skype
Sprawdź także, czy używasz najnowszej wersji Skype’a – jeśli nie, zaktualizuj program i zrestartuj komputer. Jeżeli masz w domu router czy korzystasz z modemu bezprzewodowego na laptopie (np. sieci komórkowe) – zrestartuj połączenie.
Sprawdź także czy firewall został wyłączony. Jeżeli korzystasz z wbudowanej zapory systemu Windows, warto usunąć być może błędnie skonfigurowany wyjątek dla Skype’a, żeby Windows nie blokował połączeń z tym programem. W tym celu:
- Z menu Start wybierz Ustawienia a następnie Panel sterowania oraz Zapora systemu Windows.
- Odhacz opcję Nie zezwalaj na wyjątki.
- Na karcie Wyjątki usuń pozycję Skype, jeżeli taka występuje.
- Teraz uruchom Skype – Windows zapyta, czy zezwalasz tej aplikacji na połączenie z Internetem. Zgódź się.
