Rozwiązywanie problemów z profilami użytkowników
Profile użytkowników mogą być bardzo pomocne w pracy. Szczególnie ważne są one dla ludzi, dla których liczy się mobilność. Dzięki profilom mogą oni znaleźć swoje ustawienia na każdym komputerze w firmie. Problemy z profilami łatwo rozpoznać, ponieważ najczęściej tylko jeden użytkownik ma kłopoty ze swoimi ustawieniami lub programami. Natomiast inni użytkownicy na swoich kontach mogą pracować bez problemów. To najczęściej pozwala stwierdzić, że profil jest przyczyną problemów.
Jeśli występują problemy z kontem u jednego z użytkowników, musisz najpierw ustalić, które z nich jest problemem. Musisz również wiedzieć, które konto jest w danym momencie używane. By to ustalić, wystarczy wykonać kilka prostych czynności:- Stwórz użytkownika testowego. Sprawdź, czy w ten sposób możesz usunąć problem,
- Użyj innego miejsca pracy do testu lub usuń lokalny profil.
Jeśli nie udało Ci się rozwiązać problemu w ten sposób, to zaloguj się na innym komputerze na to samo konto, które sprawia problemy. Jeśli kłopoty się powtarzają, to znaczy, że są one związane z zabezpieczeniami profilu.
Jeśli na drugim komputerze problem się nie pojawia:
- Zaloguj się na komputerze, na którym do tej pory występował problem jako administrator.
- Otwórz Mój komputer i kliknij Wyświetl informacje o systemie.
- Przejdź do Zaawansowane i kliknij przycisk Ustawienia w obszarze Profile użytkownika.
- Wybierz profil, z którym masz problem. Następnie, używając przycisku poniżej, usuń problematyczne konto.

Rys. Możesz usunąć profil, z którym masz problem
To powinno rozwiązać problem. Jeśli będzie się on nadal pojawiał, to znaczy, że dotyczy on profilu mobilnego zapisanego na serwerze.