Przyjmijmy, że pracujesz na stanowisku kierowniczym i co tydzień otrzymujesz od swoich współpracowników sprawozdania z realizacji określonych zadań. Po zatwierdzeniu przekazujesz je swoim zwierzchnikom. Zanim to jednak zrobisz, chcesz sprawdzić wszystkie wprowadzone dane i poprawność wykonywanych obliczeń. Wstawianie do komórek kolejnych funkcji zajmuje Ci zapewne mnóstwo czasu, dlatego proponujemy zastosowanie pewnego triku.
Wielu użytkowników Excela nie zwraca uwagi na pasek stanu widoczny na samym dole okna arkusza. Okazuje się, że można go wykorzystać przy sprawdzaniu poprawności obliczeń.
Przyjmijmy, że chcesz dowiedzieć się, ile wynosi suma liczb z trzech komórek.
1. Zaznacz je, a wynik wyświetli się na pasku stanu.

Rys. 1. Suma wyświetlona na pasku stanu
Wskazówka
Jeśli pasek stanu jest ukryty, odkryj go, wybierając z menu Widok polecenie Pasek stanu.
Oprócz sumowania możesz wykonać inne obliczenia.
Aby je zmienić:
Kliknij prawym przyciskiem myszy miejsce, w którym pojawia się suma i wybierz rodzaj obliczenia.
Rys. 2. Zmiana obliczeń