Kopia zapasowa wiadomości w Outlook Express
Chcesz utworzyć kopię zapasową wiadomości w Outlook Express, np. żeby przenieść je do innego komputera czy zabezpieczyć przed utratą. Niestety Outlook nie udostępnia odpowiedniej funkcji, ale na szczęście nie jest to trudne zadania do samodzielnego wykonania.
W tym celu:- W Outlook Express przejdź do Narzędzia/Opcje i przejdź do zakładki Konserwacja.
- Kliknij Folder magazynu. Zostanie pokazana ścieżka dostępu do folderu, w którym przechowywane są wszystkie wiadomości. Aby zobaczyć całą ścieżkę, kliknij ją lewym klawiszem myszy i wciśnij klawisz kursora w prawo. Możesz zmienić miejsce zapisywania wszystkich listów na dysku twardym. W tym celu kliknij Zmień i wskaż nowe miejsce.

Rys. Ścieżka przechowywania wiadomości w Outlook Express
- Znając miejsce przechowywania wiadomości, otwórz Eksplorator Windows i przejdź do tego folderu. Outlook Expressa zazwyczaj przechowuje wiadomości w ukrytym katalogu Ustawienia lokalne. Żeby był widoczny, w Eksploratorze Windows kliknij Narzędzia/Opcje folderów, przejdź do Widok/Ustawienia zaawansowane. Zaznacz opcję Pokaż ukryte pliki i foldery.
- Gdy odnajdziesz interesujące Cię pliki (np. Skrzynka odbiorcza.dbx), skopiuj je do dowolnego katalogu. Aby dobrze zabezpieczyć kopie zapasowe listów, nagraj je na płycie CD.
Aby przywrócić zawartość skrzynki pocztowej, wystarczy odnaleźć w nowym Outlooku folder, w którym przechowywane są wiadomości i zastąpić je kopiami zapasowymi. Oczywiście w trakcie zastępowania wyłącz Outlook Expressa.
Jeśli chcesz skopiować książkę adresową w programie Outlook Express, przeczytaj tę poradę
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »