Rozwiązywanie problemów z połączeniem sieciowym
Znowu nie masz połączenia z Internetem lub nie możesz połączyć się z innym komputerem w sieci. Problem taki może być spowodowany błędną konfiguracją IP na Twoim komputerze. Aby wykryć i rozwiązać problemy z protokołem TCP/IP, powinieneś sprawdzić, czy konfiguracja IP Twojego komputera jest poprawna.
W tym celu użyj narzędzia ipconfig. Aby wyświetlić całą konfigurację użyj polecenia ipconfig /all. Wynik polecenia możesz także zapisać do pliku, używając komendy ipconfig /all > katalog\plik.
Rys. Rezultat działania polecenia ipconfig /all
Jeśli przypisałeś Twojemu komputerowi adres IP, który jest używany przez innego klienta w sieci, to po wykonaniu polecenia ipconfig w wierszu Maska podsieci pojawi się wartość 0.0.0.0. Aby rozwiązać problem, powinieneś użyć innego adresu IP lub, o ile jest to możliwe, skorzystać z serwera DHCP.