Zdalny dostęp przez Internet do plików w komputerze
Być może już się znasz tę sytuację. Będąc u przyjaciół lub w pracy potrzebujesz koniecznie jakiegoś pliku. Niestety znajduje się on w domowym komputerze. Mając nieco szczęścia i wiedzę z naszych porad, można uzyskać dostęp do własnych plików przez Internet.
Przygotowanie komputera:
- Prawym przyciskiem myszy kliknij symbol OneDrive w prawym dolnym rogu na pasku zadań. Z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
- W zakładce Ustawienia zaznacz opcję Zezwalaj na uzyskiwanie zdalnego dostępu do plików na tym komputerze za pomocą usługi OneDrive i zatwierdź OK.
Aby mieć dostęp do tak udostępnionych plików z dowolnego miejsca, muszą być spełnione dwa warunki. Po pierwsze, domowy komputer musi być włączony, po drugie mus być podłączony do Internetu. Jeśli któryś z tych warunków nie jest spełniony, przy odrobinie szczęścia może któryś z domowników będzie w domu i pomoże.
- Jeżeli te warunki są spełnione, to w dowolnym komputerze podłączonym do Internetu należy otworzyć przeglądarkę i wejść na stronę www.onedrive.com, aby zalogować się na swoje konto Microsoft.
- Z lewej strony w obszarze komputera należy kliknąć nazwę swojego komputera. W niektórych przypadkach trzeba wprowadzić kod dostępu. Następnie uzyskasz dostęp do wszystkich katalogów w swoim komputerze.
- Po zakończeniu zdalnego dostępu należy się wylogować, a następnie zamknąć odpowiednie okno przeglądarki.

Rys. 1. Wszystkie katalogi pojawią się w przeglądarce w postaci kafelków
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Nie masz konta? Zarejestruj się »